ING Türkiye’nin, Nielsen iş birliğiyle yenilediği Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması’nın 2024 yılı dördüncü çeyrek sonuçları yayımlandı. Araştırmaya göre, Türkiye’de her iki kişiden biri tasarruf sahibi olduğunu belirtiyor. Katılımcıların yüzde 54’ü tasarruf yaptığını ifade ederken, düzenli tasarruf yapanların oranı yüzde 79’a yükseldi. Bu oran bir önceki çeyreğe göre 7 puanlık artış anlamına geliyor.

Elde edilen verilere göre, eğitim seviyesi arttıkça tasarruf eğilimi artıyor. Evli bireyler ile çocuk sahibi olanlar tasarrufa daha fazla yöneliyor. Tasarrufu olmayanlar arasında, yakın dönemde tasarruf etmeyi planlayanların oranı ise yüzde 24 seviyesinde.

Katılımcıların tasarruf tercihleri incelendiğinde, “yastık altı altın ve değerli taşlar” ile “yastık altı döviz ve nakit” yüzde 31 ile ilk sırada yer aldı. TL vadeli hesaplar yüzde 23 ile üçüncü sıradayken, hisse senedi tercihinde değişiklik olmadı (yüzde 18). Bireysel emeklilik fonlarına yönelim ise yüzde 12 olarak kaydedildi. Eğitim seviyesi yükseldikçe, yastık altı nakit oranının düştüğü görüldü.

Getiri beklentileri ise genel olarak orta vadeye odaklıyken, genç ve eğitimli bireylerde kısa vadeli beklentiler daha yüksek.

Araştırma, aynı zamanda bireylerin finansal okuryazarlık durumlarına dair de önemli bulgular ortaya koydu. Katılımcıların yüzde 50’si yatırım ürünlerini bildiğini ifade ederken, bu oran erkeklerde yüzde 57’ye çıkıyor. Aylık bütçe takibi yapanların oranı yüzde 47 olurken, finansal kararlarda söz sahibi olduğunu belirten erkek oranı yüzde 68 ile kadınlardan belirgin biçimde fazla.

Trump Etkisi Kriptoya Yaradı, Bitcoin 95 Bin Dolara Yaklaştı Trump Etkisi Kriptoya Yaradı, Bitcoin 95 Bin Dolara Yaklaştı

ING Türkiye Bireysel Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Tuğçe Bora Kılıç, yenilenen araştırmanın bireylerin finansal sağlığına katkı sunduğunu belirtti. Kılıç, ING’nin dijital tasarruf ürünlerine olan ilginin arttığını vurgulayarak Turuncu Hesap ve yatırım fonu karşılaştırma platformlarıyla kullanıcı deneyimini güçlendirdiklerini söyledi.