Uluslararası marka değerleme kuruluşu Brand Finance, “Türkiye’nin En Değerli Markaları - Türkiye 125” 2025 listesi sonuçlarını açıkladı. Bu yıl ilk kez 125 markanın değerlendirildiği listede, Türk Hava Yolları (THY), 2 milyar 266 milyon dolarlık marka değeriyle üst üste yine zirvede yer aldı.
Listenin ikinci sırasında 1 milyar 645 milyon dolarlık değeriyle Arçelik yer alırken, İş Bankası geçen yıla göre bir basamak yükselerek 1 milyar 240 milyon dolarla üçüncü oldu. Geçtiğimiz yıl üçüncü sırada bulunan Vestel ise 928 milyon dolar marka değeriyle dördüncülüğe geriledi.
İlk 10’da yer alan diğer markalar sırasıyla:
-
Ford Otosan (905 milyon dolar),
-
Ziraat Bankası (875 milyon dolar),
-
LC Waikiki (828 milyon dolar),
-
Garanti BBVA (721 milyon dolar),
-
Yeni Rakı (590 milyon dolar)
-
ve Vakıfbank (386 milyon dolar).
Togg, Türkiye’nin ilk yerli elektrikli otomobil markası olarak, geçen yılki yerini koruyarak 179 milyon dolarlık marka değeriyle listede yer aldı.
Bu yıl listeye 24 yeni marka eklendi. Aralarında Trendyol, Big Chefs, Hepsiburada, Altınkılıç, Astor Enerji ve Yiğit Akü gibi markaların bulunduğu yeni girişler, Türkiye ekonomisinde çeşitliliğin ve dijitalleşmenin artan etkisini ortaya koyuyor.
Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, 125 markanın toplam değerinin yüzde 15,6 artışla 17 milyar dolara ulaştığını belirterek, “LC Waikiki, Mavi, Koton gibi markalar, yurt dışı satışlarını başarıyla sürdürerek değer kazanıyor. Bu, Türk hazır giyim sektörünün markalaşmadaki gücünü gösteriyor” dedi.
İlgüner, özellikle yazılım ve mobilite sektörlerinden gelen yeni markaların listeye girmesini, Türkiye ekonomisinde yaşanan yapısal dönüşümün bir işareti olarak değerlendirdi.