Pandemi ile birlikte büyük bir yükseliş gösteren ve son 5 yılda yüzde 500'e yakın büyüyen motosiklet satışları, 2025 ile birlikte ciddi bir daralma yaşadı. Bu yılın başında yürürlüğe giren yeni vergi düzenlemeleri nedeniyle motosiklet satışları, Ocak ve Şubat aylarında yüzde 50 oranında azaldı.
Ticaret Bakanlığı'nın yeni düzenlemeleri, AB dışı pazarlardan yapılan motosiklet ithalatında ek gümrük vergisini yüzde 20'den yüzde 30'a çıkarırken, gözetim vergisinin kapsamını da genişletti. Bu değişiklikler, motosiklet fiyatlarında yüzde 200'e varan artışlara yol açtı. Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) verilerine göre, 2025 yılının ilk iki ayında motosiklet satışları, yüzde 50 azalarak 72 bin adette kaldı. Böylece Temmuz 2023’te otomobil satışlarını geçen motosiklet, yeniden ikinci sıraya düştü.
Satışlardaki Düşüş ve Beklentiler:
Kurye satışlarının yanı sıra otomobile erişim sorunu yaşayan birçok kişinin motosiklete yönelmesi, 2024'te motosiklet satışlarının ilk kez 1 milyon adedi aşmasını sağladı. 2024 yılı, 1,2 milyon adetlik rekorla kapandı ve sektör, 2025'te de yeni rekor bekliyordu. Ancak, son dönemdeki düşüş, motosiklet firmalarının yılsonu beklentilerini aşağı yönlü revize etmelerine yol açtı.
MOTED Başkanı Başarı Erbaş, 2025 yılı için motosiklet satışlarında yaklaşık yüzde 20’lik bir daralma beklediklerini ifade etti. Erbaş, "Uzakdoğu firmalarının Euro 5+ geçişine hazır olmamaları, bayi stoklarının fazlalığı ve stok fazlasının ARTES'e tanımlatılması sürecindeki uzama, satışların azalmasına neden oldu" dedi.
Yeni düzenlemeler ve yaşanan zorluklar, motosiklet sektörünü zorlarken, sektör temsilcileri geleceğe yönelik beklentilerini revize etmek zorunda kaldı.