ŞİRKET HABERLERİ

Henkel, 2024’ün Üçüncü Çeyreğinde Güçlü Büyüme Kaydetti

Küresel düzeyde yapıştırıcılar, yalıtım malzemeleri ve fonksiyonel kaplamalar pazarında faaliyet gösteren Henkel, 2024 yılının üçüncü çeyreğinde 5,5 milyar euro satış gerçekleştirdi. Şirket, bu dönemde yüzde 3,3’lük organik büyüme elde etti.

Henkel CEO’su Carsten Knobel, şirketin performansını değerlendirerek, “Henkel’in başarılı ilerleyişini üçüncü çeyrekte de sürdürdük. Güçlü brüt kar marjları elde ettik ve bu sayede iş birimlerimize ve markalarımıza yatırımlarımızı artırmaya devam edebildik. Bu, büyüme gündemimizde doğru yolda olduğumuzun bir göstergesi” ifadelerini kullandı.

Yapıştırıcı Teknolojileri’nde Artış Sürüyor

Henkel’in Yapıştırıcı Teknolojileri İş Birimi, üçüncü çeyrekte 2,8 milyar euro satış yaptı. Bu rakam, bir önceki yılın aynı dönemine göre nominal olarak yüzde 3,3, organik olarak ise yüzde 3,7’lik bir artışı ifade ediyor.

Tüketici Markaları’ndan Güçlü Performans

Tüketici Markaları İş Birimi, 2024’ün üçüncü çeyreğinde 2,65 milyar euro satış gerçekleştirdi. İş birimi, özellikle güçlü fiyatlandırma stratejileri sayesinde yüzde 2,7 oranında organik büyüme kaydetti.

Yıl Sonu Hedefleri Revize Edildi

Henkel, 2024 mali yılında Grup düzeyinde organik satış büyümesinin yüzde 2,5 ile 4,5 arasında gerçekleşmesini bekliyor. Yapıştırıcı Teknolojileri için bu oran yüzde 2,0 ile 4,0, Tüketici Markaları için ise yüzde 3,0 ile 5,0 aralığında öngörülüyor.

Henkel, sürdürülebilir büyüme hedefleri doğrultusunda stratejik yatırımlarını artırarak sektördeki konumunu güçlendirmeye devam ediyor.