ABD'nin Çin'e yönelik yeni gümrük tarifeleri, küresel e-ticaret devlerini sert şekilde etkiledi. Ucuz alışverişin adresi olarak bilinen Çinli TEMU ve Shein, 25 Nisan'dan itibaren fiyat artışına gideceklerini duyurmuştu. Bu karar sonrası özellikle TEMU’da fiyatlara yansıyan ek ithalat bedelleri, ürün maliyetlerini neredeyse iki katına çıkardı.

Trump yönetiminin, 800 dolar altındaki ürünler için geçerli olan ve “de minimis” olarak bilinen gümrük muafiyetini 2 Mayıs itibarıyla kaldıracak olması, fiyat artışlarının temel gerekçesi olarak öne çıkıyor. Yeni düzenlemeyle birlikte Çin ve Hong Kong’dan gelen tüm ürünler yüksek vergiye tabi olacak.

TEMU, fiyat artışının yanı sıra ABD’li müşterilere ürün fiyatının yüzde 145’ine varan ek ithalat bedeli uygulamaya başladı. Örneğin 18,47 dolarlık yazlık bir elbise, 26,21 dolarlık ithalat ücretiyle birlikte 44,68 dolara ulaştı. Shein ise yalnızca ürün fiyatlarına zam yaptı.

Almanya’nın Dev Bankası Güçlü Başladı Almanya’nın Dev Bankası Güçlü Başladı

Bu gelişmeler, düşük maliyetli Çin menşeli ürünlerin ABD pazarındaki rekabet gücünü azaltırken, e-ticaret devi Amazon’dan da karşı hamle geldi. Amazon, Kasım ayında 20 dolar altı ürünlere odaklanan yeni bir mağaza açarak Shein ve TEMU’ya doğrudan rakip oldu.