Çin, elektrikli otomobil alanında küresel pazarı domine etmeye devam ederken, yerli üreticiler agresif fiyat politikalarıyla rekabeti daha da sertleştiriyor. Büyük teşvikler ve indirimlerle pazar payını hızla artıran Çinli markalar, konvansiyonel motorlu araç üreticilerini zor durumda bırakıyor.

Bu alandaki en dikkat çekici gelişme, Çin'in en büyük elektrikli otomobil üreticilerinden BYD'nin yaptığı indirim hamlesi oldu. Şirket, 22 elektrikli ve plug-in hibrit modelinde Haziran sonuna kadar geçerli olacak şekilde yüzde 35'e varan indirimler açıkladı. Bu adım, sektörde yeni bir fiyat savaşının fitilini ateşlerken, aynı zamanda yatırımcıları tedirgin etti.

Trump Media’dan Dev Bitcoin Yatırımı Trump Media’dan Dev Bitcoin Yatırımı

Hong Kong borsasında BYD hisseleri yüzde 6,8’e kadar düşüş yaşadı. Rekabet baskısı, diğer Çinli üreticiler üzerinde de etkili oldu; Li Auto, Great Wall Motor ve Geely hisseleri de yüzde 4'ün üzerinde değer kaybetti.

BYD'nin fiyat indirimleri kapsamında, en ucuz modeli olan Seagull hatchback 55.800 yuan’a (yaklaşık 7.780 dolar) gerileyerek dikkat çekti. Seal çift motorlu hibrit sedan modeli ise yüzde 34 indirimle 102.800 yuan’dan 53.000 yuan’a düştü.

Şirketin bu agresif fiyat politikası, eski model stoklarını eritme çabasının bir parçası olarak görülüyor. Ancak bu hamle, bayilerle olan ilişkileri zora sokarken sektördeki rekabetin geldiği noktayı da gözler önüne seriyor.

Morgan Stanley analistleri, indirime ilişkin yayımladıkları notta, “Bu indirimlerin bazıları Nisan’dan beri sürüyor olsa da, resmi açıklama pazarın zorluğu hakkında güçlü bir mesaj içeriyor” değerlendirmesinde bulundu.