Anayasa Mahkemesi, kamuoyunda uzun süredir tartışılan 3600 ek gösterge düzenlemesine ilişkin önemli bir karar verdi. Mahkeme, sadece belirli bir tarihten önce atanmış kamu görevlilerinin ek gösterge hakkından yararlanmasını öngören yasa hükmünü, oy birliğiyle iptal etti. Karar, mülkiyet hakkı ve eşitlik ilkesi açısından emsal niteliği taşıyor.

Ankara’da görevli bir “Genel İdare Hizmetleri Sınıfı” memurunun, 3600 ek göstergeden yararlanamaması üzerine açtığı dava sonucunda, Ankara 18. İdare Mahkemesi konuyu Anayasa Mahkemesi’ne taşıdı. Başvuru, 7417 sayılı Kanun'un 5. maddesiyle Devlet Memurları Kanunu'na eklenen geçici 47. maddenin birinci fıkrasında yer alan "15 Ocak 2023 tarihinden önce atanmış olma" şartının iptali talebini içeriyordu.

Akaryakıt Fiyatlarında Güncel Durum Akaryakıt Fiyatlarında Güncel Durum

Başvuruda, aynı görevde bulunan memurlar arasında sadece atama tarihine göre farklı muamele yapılmasının haklı ve makul bir gerekçeye dayanmadığı, bu durumun eşitsizliğe neden olduğu savunuldu.

Anayasa Mahkemesi kararında, birçok bakanlık ve bağlı kuruluşta görevli uzman, müfettiş ve denetmen gibi kadroların ek gösterge düzenlemesinden yararlanabilmesi için belirli bir tarihten önce atanmış olma şartı getirilmesinin, “nesnel ve makul bir temele dayanmadığı” ifade edildi. Bu ayrımın, eşitlik ilkesiyle bağdaşmadığı ve mülkiyet hakkını ihlal ettiği sonucuna varıldı.

Mahkemenin iptal kararı 6 ay sonra yürürlüğe girecek. Bu süreçte yasal bir düzenleme yapılması bekleniyor. Kararla birlikte, 15 Ocak 2023 tarihinden sonra atanan kamu görevlilerinin de 3600 ek göstergeden yararlanmasının önü açılmış oldu.