ABD Ticaret Bakanlığı'nın Şubat ayına dair verileri, perakende satışların %0,2 artış gösterdiğini ortaya koydu. Ancak, ekonomistler %0,6'lık bir artış bekliyorlardı, bu da beklentilerin altında kalmış bir performansı işaret ediyor. Ocak ayında ise satışlar %1,2 oranında düşüş göstermişti. Otomobil hariç tutulduğunda, satışlardaki artış ise %0,3 seviyesinde gerçekleşti.
Amerikalı tüketiciler, Trump yönetiminden gelen gümrük vergileri ve kamu çalışanlarının işten çıkarılması gibi olumsuz gelişmelerden endişelenmeye başlamış durumda. Bu tür önlemlerin bazıları, örneğin işçilerin hızla yeniden işe alınması gibi, ekonomik belirsizliği artırmak dışında etkili olamayabiliyor.
İş piyasası genel olarak güçlü kalsa da, Amerikalılar daha tedirgin bir şekilde tasarruf yapmaya başladı. Michigan Üniversitesi'nin tüketici duyarlılık endeksi de bu durumu yansıtıyor. 18 Şubat - 10 Mart tarihleri arasında yapılan görüşmelere dayanan Mart ayı ön okuması, tüketici güveninin %11 oranında düştüğünü ve Kasım 2022'den bu yana en düşük seviyeye gerilediğini gösteriyor.
Bu veriler, Amerikan ekonomisinde belirsizlik ve tüketici güvenindeki zayıflamanın, perakende satışlar ve genel ekonomik aktiviteler üzerinde baskı oluşturabileceğini gösteriyor.