ŞİRKET HABERLERİ

2024'te Hızlı Teslimat ve Yapay Zeka Öne Çıkacak

Erdem, "İş Dünyası Söyleşileri" kapsamında Anadolu Ajansı'na yaptığı açıklamada, 2024 yılına ilişkin değerlendirmelerinin Türkiye'deki çevrim içi alışveriş alışkanlıkları, indirim kampanyaları, hızlı teslimat ve yapay zeka destekli inovasyonlar etrafında şekillendiğini belirtti.

İndirimlere İlgi Artıyor

Erdem, 2024'te Türkiye'deki kullanıcıların indirimlere olan ilgisinin daha da arttığını vurguladı. "Amazon Prime Day" etkinliği kapsamında yapılan bir araştırmaya atıfta bulunan Erdem, çevrim içi alışveriş yapanların yüzde 90'ının son bir ay içerisinde indirim kampanyalarından bir ürün aldığını söyledi. Ayrıca, katılımcıların yüzde 84'ü, "Almayı istediğim üründe makul bir indirim varsa hemen alırım" yanıtını verdi. Erdem, yıl boyunca düzenledikleri kampanyaların büyük ilgi gördüğünü, doğru zamanda ve doğru fırsatları sunmanın önemine değindi.

Hızlı Teslimatın Yükselen Önemi

Erdem, hızlı ve sorunsuz teslimatın giderek daha fazla önem kazandığını belirterek, bu trendin ilerleyen yıllarda kullanıcı tercihlerinde daha da belirleyici olacağını ifade etti. "Prime üyelik" programı ile hızlı teslimat konusunda iddialı olduklarını belirten Erdem, "Prime demek hız demek. Hızlı derken, gerçekten çok hızlıyı kastediyorum. Türkiye'de yüzbinlerce ürünü, nüfusun yüzde 30'una aynı gün, yüzde 80'ine ise ertesi gün teslim edebiliyoruz. Bunu Türkiye'de bizim ölçeğimizde yapabilen başka hiç kimse yok," dedi.

Yapay Zeka Destekli İnovasyonlar

2024'te yapay zekanın en çok konuşulan konulardan biri olduğunu belirten Erdem, Amazon'un 25 yılı aşkın süredir makine öğrenimi ve yapay zekayı kullandığını ve bu alanda sektöre liderlik ettiğini vurguladı. Yapay zekanın e-ticaret deneyimini geliştirmede çok önemli bir rol oynadığını söyleyen Erdem, robotik ve yapay zeka destekli inovasyonların müşterilere fiyat, ürün çeşitliliği ve alışveriş kolaylığı sağladığını aktardı.

Erdem, Amazon'un yapay zeka alanındaki yaklaşımlarını üç temel alanda şekillendirdiğini söyledi:

  1. Müşteri Deneyimini İyileştirmek: Yapay zekanın pratik, gerçek dünyadaki uygulamaları aracılığıyla müşteri, çalışan ve satış ortakları deneyimini iyileştirmeye yönelik stratejiler.

  2. Yapay Zeka İnovasyonunu Desteklemek: Veri, bilişim ve işgücü kaynaklarını bir araya getirerek inovasyonu teşvik etmek.

  3. Sorumlu Yapay Zeka Geliştirmek: Güvenli ve güvenilir yapay zekanın geliştirilmesine yardımcı olmak.

2025'te de bu konulara odaklanacaklarını belirten Erdem, "Bu müşteri ve çalışan odağı, kaynak ve sorumluluk duygusunun birleşimi, şirket içinde yapay zeka inovasyonu için güçlü bir ortam yaratıyor," dedi.